15 правил гарного апетиту

Дотримуйтесь режиму харчування. Необов’язково годувати дитину кожен день в строго призначений час, але дотримуватися певного порядку потрібно. Не перебивайте апетит. Давайте дитині фрукти і солодощі як десерт після основного прийому їжі. Спрагу між прийомами їжі слід вгамовувати водою.Солодкі напої або соки підвищують рівень цукру в крові і знижують апетит. Урізноманітніть меню. Дитині можуть набриднути одні й ті ж страви. Навіть ще зовсім маленьких дітей не варто годувати одноманітною їжею. Не лайтеся і не шантажує своє чадо. Фрази на кшталт: «Якщо не з’їси кашу, не підеш гуляти!» або «давай швидше, поки не охололо!», — не прийнятні. Такі заходи породжують в дітях недовіру і страх до батьків, можуть викликати блювоту і як наслідок з’явиться негативне ставлення до їжі. Прислухайтеся до думки дитини.Запитуйте самі, перед тим як почати готувати, чого б він хотів з’їсти. Адже в дитини, як і у вас, є улюблені страви. Подбайте про те, щоб дитині було зручно сидіти за столом. Якщо малюкові низько, підкладіть подушку, далеко — підсуньте.Ноги дитини повинні мати опору, а руки — вільно володіти ложкою. Намагайтеся надавати стравам апетитний вигляд. Купуйте маляті красивий і зручний посуд (нехай він сам вибере). Будь-яку їжу можна прикрасити. Додайте в кашу варення або шматочки фруктів і її вже хочеться з’їсти. Дитина не повинна сідати за стіл у збудженому стані. Пограйте з ним перед прийняттям їжі в спокійну гру або трохи почитайте книжку. Не годуйте дитину відразу ж після її пробудження. Дитина повинна активно включитися в режим дня — вмитися, одягтися, навіть трохи пограти.Те ж стосується і денного сну. Не перегодовуйте у спеку. Через надмірну втрату рідини знижується вироблення травних соків, їжа поволі перетравлюється. Звідси відсутність апетиту. Йогурт, кефір, фрукти — відмінна їжа в спекотні дні. Спокійна сімейна обстановка стимулює апетит.Не лайтеся і не з’ясовуйте відносини при дитині, а тим більше за столом. Напружені відносини між батьками, сварки, лякають дітей і змушують їх нервувати, тут вже не до їжі. Татусі, частіше хваліть мамине куховарство! Не годуйте насильно, якщо дитина хвора.При підвищенні температури, активність процесів травлення різко знижується. Тому хвору дитину необхідно напувати мінеральною водою (без газів і трохи підігрітою), чаєм, морсом або відваром з трав. Давайте по 20-З0 мл кожні 10-15 хвилин.Їжа повинна бути легкою (кефір, йогурт, напіврідкі каші), годуйте потроху, але часто. Свіже повітря, рухливі ігри та спокійний сон — запорука гарного апетиту. Діти, які мало гуляють, недосипають, як правило, погано їдять. Не накладайте багато. Кількість їжі в тарілці дитини має бути майже в 2 рази менше ніж у вас. Зменшіть порції, можливо, це підбадьорить вашого малюка, а якщо він не наїсться, то завжди попросить добавк.

Профілактика застудних захворювань. Нетрадиційні методи оздоровлення

Фізичне виховання дошкільнят - організований процес, спрямований на їхній фізичний розвиток, рухову, фізичну підготовку до творчої життєдіяльності, набуття знань, умінь та навичок з фізичної культури. Його пріоритетні завдання - формування, збереження, зміцнення та відновлення здоров'я дітей через комплекс фізкультурно - оздоровчих заходів. Заняття з фізичної культури, ранкова, гігієніч¬на, коригувальна гімнастики, фізкультурні хвилинки, динамічні паузи, рухливі ігри, спортивні вправи та ігри, піші переходи, спортивні вечори розваг та свята, дні здоров'я тощо, - усе це становить структуру фізичного виховання.
Дуже важливо надавати процесу фізичного виховання оздоровчої спря-мованості. Наповнення занять з фізичної культури, ранкової гімнастики та інших форм роботи різноманітними рухами в комплексі з традиційними та нетрадиційними оздоровчими технологіями збагатять дітей знаннями про особисте здоров'я, сформують у них уміння та навички оздоровлення та відновлення власного організму. У дошкільнят з'явиться потреба та бажання бути здоровими, не хворіти, вести здоровий спосіб життя, сформується емоційно-ціннісне ставлення до себе, свого організму.
Серед інноваційних оздоровчих технологій для дітей дошкільного віку в ДНЗ слід виокремити: фітболгімнастику, художню гімнастику, пальчикову (вправи, ігри, картинки), дихальну та звукову гімнастику, імунну гімнастику, гідроаероб- іку, психогімнастику (вправи, ігри, етюди, пантоміми). Для зміцнення фізичного здоров'я дітей і формування в них упевненої красивої постави, створення позитив¬них емоцій і оптимістичного світовідчуття, як нетрадиційні методи оздоровлення використовують також елементи хатха-йоги, ремксагіії, масажу і самомасажу. Ці методики мають ряд переваг серед інших видів фізичної активності: вони не вимагають великих приміщень і дорогого обладнання для занять, можуть проводитися з дітьми як молодшого, так і старшого віку. Крім цього, східна гім¬настика є чудовим засобом естетичного і морального виховання: завдяки таким вправам не лише покращується здоров'я, а й формуються красива фігура, пра¬вильна постава й енергійна хода, поліпшується координація рухів, виробляється сила волі, витримка і впевненість у собі. Ці заняття вчать малюків долати труд¬нощі, підвищують життєвий тонус і працездатність, створюють гарний настрій.
Фітболгімнастика. Досить цікавими є поєднання казкотерапії з нетрадицій-ними методами зміцнення фізичного здоров'я дітей, зокрема, футболами. Ці заняття сприяють корекції психомоторного, мовного, емоційного, загального психічного розвитку дітей дошкільного віку. Фітболгімнастика включає вико¬нання гімнастичних вправ на великих надувних м'ячах різного розміру і конфігу¬рації. Вправи на м'ячах можна використовувати у навчально-виховному процесі під час різних організаційних форм роботи з дітьми як на заняттях з фізичної культури, фізкультпаузах, валеохвилинках, святах, розвагах тощо так і на прогу¬лянках.
Одним з основних засобів комплексу нетрадиційних засобів і методів фізич¬ної культури для дошкільнят, які мають відхилення дихальної системи, є Тайцзи-
цигун-терапія, здійснювана за принципом лаоської дихальноі гімнастики. Подих є важливою ланкою дихальної гімнастики і використовується з метою лікування та профілактики підтримки психічного і фізичного здоров'я. Цілющі механізми лаоської дихальної гімнастики полягають у тому, що вони дають позитивний вплив на кору великих півкуль мозку і вегетативних центрів підкірки, на ендо¬кринну, імунну, дихальну, серцево-судинну, травну, сечостатеву системи організ¬му людини.
Шоугун-терапія. Це ефективний засіб для розвитку і підвищення імунного стану людини, зокрема, дитини дошкільного віку. Шоугун- терапія - це робота з внутрішньою енергією за допомогою рук. Ще давньокитайській медицині були добре відомі зони на тілі людини, де сконцентрована практично повна інформація про внутрішні органи. Ці зони: долоні рук, вушні раковини, обличчя, ступні ніг. Пальці і долоні розглядаються як кінцеві чи початкові зони п'яти енергетичних каналів. Великий палець звільняє чи концентрує енергію каналу легень. Вказівний - пов'язаний з каналом товстої кишки. Середній - з каналом перикарда. Безімен¬ний - з каналом "трьох обігрівачів". Мізинець - з каналом серця.
Основу методики вправ шоугун-терапії становить спосіб концентрації енергії. Для використання цього методу необхідно провести діагностичне обстеження, котрі необхідні для того, щоб виявити симптоми наявності або відсутність енергії у різних органах.
Масаж- - не засіб терморегуляції, тактильний подразник, заспокійливий засіб для зняття втоми. Він підвищує опірність організму і корисний у будь-якому віці.
Для зміцнення імунної системи дітей застосовуються різні види лікувально- профілактичного масажу, а саме: масаж стопи (у положенні стоячи або сидячи катати ступнею маленькі м'ячі з нерівною поверхнею, кульки); крапковий, "пляш¬ковий", щіточковий масаж, масаж за допомогою махрової рукавички, "горіховий масаж" (2-Зсекунди) тощо.
Зокрема, суть точкового масажу - масажування біологічно активних точок, більшість яких розміщена на обличчі та шиї. За допомогою "горіхового масажу" активізуються енергетичні точки. Усі види масажу можна проводити як в дитячому садку так і вдома.
За останні роки популярності набуло застосування в практиці роботи ДНЗ оздоровчих технологій, що використовуються з профілактично-лікувальною ме¬тою, серед них можна виділити наступні: фітотерапія (чаї, коктейлі, фітомішечки); аромотерапія (ароматизація приміщення); вітаміно-терапія (вітамінізація страв).
Фітотерапія. Незважаючи на бурхливий розквіт хімії, появу нових високо-ефективних ліків, останнім часом спостерігається повернення до древніх методів народної медицини, що нагромадила неоціненний досвід відновлення здоров'я людини, перевірений роками, Одним з таких методів є фітотерапія. Ефективність траволікування аніскільки не поступається іншим методам терапії. В умовах дитячого дошкільного закладу персонал має великі можливості для використання фітотерапевтичних методів профілактики, реабілітації і лікування своїх вихованців.
Фітотерапія застосовується при захворюванні всіх органів і систем людини, навіть, може застосовуватися як профілактичний засіб, може бути одним із засобів підвищення фізичної активності людини.
Існують трави, рослини, які мають вітамінний комплекс, що, звісно, дуже впливає на самопочуття.
Аромотерапія - лікування ароматами. Народний досвід минулого і дослі-дження вчених довели, що запахи здатні керувати настроєм і працездатністю. Аромотерапію застосовують у поєднанні із музикотерапією. Сеанс при вас 20-30 хвилин. Курс аромотерапії (від 10 до 20 сеансів) призначений для ослаблених,, пригнічених чи, навпаки, перезбуджених дітей.
1939-го року фізіолог Д.І.Шатенштейн вперше науково обґрунтував і експериментально довів, що деякі нюхові подразники впливають на багато функцій організму людини і особливо на працездатність. Приміром, пахощі лаванди і розмарину діють заспокійливо і усувають стан стресу, запахи лимона і евкаліпта збуджують нервову систему і підвищують працездатність. Ефірна олія садового чебрецю чудово діє на вегетативну нервову систему. Мігрень і нудота відступають при вдиханні пахощів м'яти. Тривале вдихання лаванди забезпечує снотворний ефект, як і ромашки, валеріани, тім'яну, фенхеля і меліси. Ефірні олії базиліка, коріандру, дягеля, шкірки лимона, майорану, петрушки, евкаліпта тонізують, а фіто - композиції з базиліка, коріандру, розмарину, м'яти, тім'яну і вербени створюють пахощі, чудово заспокійливі на перезбуджену нервову систе¬му. Настоянка верби знімає напругу, дратівливість, плаксивість, жалість себе, наводить людину у стан рівноваги. Настоянка гостролиста зменшує злобність.
Щоб перевірити, чи підходить настоянка дитині, досить втерти кілька крапель у виски, до області щитовидної залози. При позитивній реакції настає приємне почуття розслаблення м'язів.
Використання під час занять й у повсякденні дошкільного навчального закладу техніки аромотерапії дозволить організувати освітньо-виховну роботу з більшою користю і додатково оздоровчим ефектом.
Як показала практика, досить ефективним є впровадження у процеси життєдіяльності дитини оздоровчих технологій терапевтичного спрямування. до яких відносяться: артгерапія, піскова терапія, казкотерапія, ігрова терапія, сміхотерапія, музична терапія, кольоротерапія тощо. У щоденному житті дитини варто використовувати різноманітні оздоровчі технології.
Хромотерапія - наука, що вивчає властивості кольору.
Кольору здавна приписувалося магічне значення. Віті сприятливо чи нега¬тивно діє на людину, адже в людини зір є найважливішим із усіх видів відчуттів.
Вплив кольору на людей неоднозначне і суто індивідуальне. Він має вибірко¬вий характер, і це потрібно враховувати, регулярно працюючи з дошкільнятами. Енергія кольору та колірні відчуття впливають на функції вегетативної нервової системи, ендокринних залоз та інші життєво важливі органи та процеси в орга¬нізмі. Так, синій колір заспокійливо впливає на організм, розслаблює, знімає спазми, зменшує головний біль, знижує апетит. Блакитний колір надає гальмівну дію у стані психічного порушення. Фіолетовий колір надає гнітючу дію на психічні і фізіологічні процеси, знижує настрій людей. Червоний колір активізує, підвищує фізичну працездатність, викликає відчуття теплоти, стимулює психічні процеси. Зелений колір заспокоює, створює добрий настрій. Цей колір сприятливо впливає на соматично ослаблених дітей, під час лікування запалень, при ослаб¬леному зору. Рожевий тонізує при пригніченому настрої, а жовтий колір - колір радості, спокою, теплоти, нейтралізує негативні дії.
Встановлено, що й вживання овочів і фруктів потрібного кольору, носіння одягу певних квітів також можуть дати позитивний терапевтичний ефект.
Знання "абетки кольору" - "ліки" для внутрішнього потенціалу розвитку внутрішніх ресурсів людини.
Арт-терапія. Останніми роками зріс інтерес фахівців до механізмів впливу на дитину. Сучасна психологія і педагогіка значною мірою орієнтована на використання в коррекційній роботі різних видів мистецтв, як важливого засобу виховання гармонійної особистості дитини, її культурного розвитку.
Поняття "арт-терапії" (художня терапія, терапія мистецтвом) виникла в контексті ідей З.Фрейда і К.ІОнга і розглядалася як один із методів терапев-тичного впливу у вигляді художнього (образотворчого) творчості. Нині поняття "арт-терапія" має низку значень: 1) сприймається як сукупність видів мистецтва, які у лікуванні й корекції; 2) як комплекс арт-терапевтичних методик; 3) як напрям психотерапевтичної і психокорррекційної практики; 4) як засіб. Арт-тера- пію використовують як самостійно, так і у поєднанні із медикаментозними, педагогічними засобами.
Сутність арт-терапії полягає у терапевтичному і коррекційному впливі на людину й проявляється у реконструюванні психотравмуючої ситуації з допомогою художньо-творчої діяльності, виведенні переживань на зовнішню форму через продукт художньої діяльності.
Нині арт-терапія у широкому значенні включає в себе: ізотерапію (ліку-вальний вплив засобами образотворчого мистецтва: малюванням, ліпленням, декоративно - прикладним мистецтвом та інших.), бібліо-терапію (лікувальний вплив читанням), іммаготерапію (лікувальний вплив через образ, театралізацію), музикотерапію (лікувальний вплив через сприйняття музики), вокапотерапію (лікування співом), кінезитерапію (танцтерапія, хореотерапія, коррекційна ритміка - лікувальний вплив рухами).
Різні варіанти арттерапії дають можливість самовираження, самопіз-нання й дозволяють особистості піднятися більш високу щабель свого розвитку.
Казкотерапія. Народження здорової дитини стало рідкістю, зростає кількість вроджених аномалій, мовних розладів у дітей. І значна роль в подоланні вад належить корекційному фізичному вихованню.
Ефективність виконання дошкільниками фізичних вправ значно поліпшу-ється, якщо їх виконання відбувається на позитивному емоційному тлі, яке, зокрема, може забезпечити використання фольклорних творів, (потішок, загадок, казок, приспівок).
Науково доведено, що фольклор є одним із найвпливовіших засобів урізно¬манітнення процесу фізичного виховання шляхом знаходження нових форм розвитку творчо-рухової ініціативи дітей.
Ці методики мають ряд переваг серед інших видів фізичної активності: вони не вимагають великих приміщень і спеціального обладнання для занять, можуть проводитися з дітьми як молодшого, так і старшого віку.

ЩЕПЛЕННЯ: ЗА і ПРОТИ

З давніх давен людство зустрічалося з різними інфекційними захворюваннями, що супроводжувалися високою смертністю не дивлячись на всі зусилля лікарів.
До них відносяться натуральна віспа, холера, черевний тиф, чума і ін. Періодично виникаючі епідемії відносила до половини жителів міст.

Ще в середні століття лікарі стали замислюватися про те, як запобігти подібним епідеміям. Вже в XII для попередження віспи в Китаї використовували ранове, відокремлюване від корів, що хворіли на віспу (коров'яча віспа незаразлива для людини). У 1796 р. Едвард Дженнер прищепив людині коров'ячу віспу і ввів термін «вакцинація» (від лати, «уасса» - корова), а з 1798 р. в Європі починається масова вакцинація проти віспи. Проте наукові основи імунізації розвиваються лише через 100 років завдяки працям Луї Пастера.

Так що ж таке вакцинація? Для відповіді на це питання слід стисло описати особливості функціонування імунної системи людини.

Імунна система - сторож нашого організму, що захищає його від чужорідного біологічного матеріалу. Розпізнає чужорідні речовини, вона нейтралізує їх і «запам'ятовує» свою відповідь, щоб відтворити його згодом при зіткненні з аналогічним «чужаком». Якби не було імунної системи, то всі б ми стали легкою здобиччю для бактерій, вірусів, грибків, гельмінтів. Щонайменший вітерець викликав би у нас серйозне інфекційне захворювання, що загрожує смертю. Саме так і трапляється у людей з імунодефіцитом, імунна система яких функціонує недостатньо ефективно. Неважливо, чи народилися вони з імунодефіцитом або ж придбали його (наприклад, в результаті зараження ВІЛ), - результат один і той же.

Одна з функцій імунної системи, як вже указувалося, - розпізнавання «свого» і «чужого» біологічного матеріалу. З «своїм» біологічним матеріалом імунна система знайомиться в процесі ембріонального розвитку, знання про «чужий» передаються по спадку, як і інші генетичні ознаки. В цьому випадку говорять про спадковий (природженому) імунітет. Але частіше трапляється так, що імунна система знайомиться з «чужим» біологічним матеріалом при безпосередньому контакті з ним.
Тоді говорять про придбаний імунітет, він по спадку не передається і менш стійкий, чим природжений.

Придбаний імунітет може бути активним і пасивним. У першому випадку людині необхідно самому перехворіти тим або іншим захворюванням або вакцинуватися (зробити щеплення). Дія вакцин ґрунтується на введенні в організм як окремих частин збудників інфекційних захворювань (білки, полісахариди), так і цілих вбитих або ослаблених живих хвороботворних агентів, або вакцин, отриманих методом генної інженерії. При цьому організм сам виробляє відповідні антитіла, які дозволяють йому швидко справитися з інфекцією. Активний імунітет зберігається роками (проти грипу: 1-2 року), десятиліттями (кір), а іноді і протягом всього життя
(вітряна віспа).

Пасивний імунітет виникає в результаті введення в організм вже готових антитіл іншої людини або тварини. Він може бути придбаний або природним чином, як у плоду, одержуючого через плаценту материнські антитіла, або штучно, шляхом ін'єкції імуноглобулінів, отриманих з сироватки крові людини, що перехворіла, або створених методом генної інженерії.

Вакцинація може супроводжуватися побічними реакціями, серед них найчастішими є алергічні: від незначних місцевих (почервоніння в місці ін'єкції, свербіння, лущення шкіри) до виражених системних (підвищення температури тіла, тремтіння, різке зниження артеріального тиску). З можливістю розвитку побічних реакцій зазвичай пов'язана відмова від проведення щеплень.

В даний час все частіше замість вакцин, до складу яких входять самі мікроорганізми, використовують препарати, що містять компоненти мікроорганізмів. Вони набагато рідше викликають розвиток побічних ефектів і, крім того, не приводять до розвитку захворювання у ослаблених людей. Створення подібних вакцин з'явилося новим етапом розвитку вакцинації. Проте не дивлячись на постійне вдосконалення методів вакцинації, деякі люди
відмовляються від щеплень. Комусь вони протипоказані, хтось думає, що вони йому протипоказані, хтось відмовляється по принципових міркуваннях, а хтось вважає, що щеплення - це набагато більше зло, чим захворювання, або що він сам ніколи не захворіє тим або іншим захворюванням.

Якщо йдеться про щеплення проти грипу, то тут особиста справа кожного вибирати, хворіти або не хворіти, щепитися чи ні. При цьому слід пам'ятати про часто важкий перебіг грипу і його ускладнення у дітей і людей літнього віку. Проте абсолютно інша ситуація складається, коли йдеться про щеплення проти поліомієліту, дифтерії, туберкульозу і інших небезпечних захворювань, зараження якими практично з 100% вірогідністю веде до інвалідизації або навіть смерті.
Враховуючи, що частіше і важче на подібні інфекції хворіють діти, ми не в праві ризикувати їх здоров'ям. При вакцинації проти цих захворювань вірогідність захворіти ними, навіть при контакті з джерелом інфекції, знижується практично до нуля. Враховуючи, що лікування подібних захворювань дороге, тривало, а у ряді випадків неефективно, щеплення переважно подальшої терапії. За даними зарубіжних досліджень, тільки прямі витрати на профілактичні заходи у вигляді щеплень в десятки разів менше, ніж на подальше лікувангія.

 
Чи мають рацію ті, хто відмовляється від вакцинації? Відповідь на це питання повинна вирішуватися індивідуально з урахуванням співвідношення ризик/користь.
 
Ризик, пов'язаний з проведенням вакцинації, зростає в наступних ситуаціях:
 
   неправильно підібрана доза вакцини;
 
   неправильний вибір техніки імунізації;
 
   порушення техніки стерилізації приладів;
 
   неправильне зберігання і транспортування вакцини;
 
   забруднення вакцини;
 
   ігнорування протипоказань.
 
Ризик розвитку побічних реакцій мОже бути понижений попереднім прийомом антигістамінних препаратів (за умови консультації з лікарем).
Вакцинація протипоказана в наступних випадках:
 
   вагітність;
 
   іммунодефіцитниє стани;
 
   сильна реакція на попереднє введення аналогічної вакцини (температура тіла вище 40°С);
 
   наявність новоутворень;
 
   захворювання в гострій формі або загострення хронічної хвороби;
 
   проведення іммуносупрессивной терапії.
 
У решті всіх випадків вакцинація не може завдати шкоди.
 
 

ЩО ТАКЕ РЕАКЦІЯ МАНТУ?

 

Реакція Манту - це реакція організму на введення туберкуліну. У місці введення препарату в шкіру виникає специфічне запалення, викликане інфільтрацією Т-лімфоцитами - специфічними клітками крові, відповідальними за клітинний імунітет (на відміну від антитільної імунної відповіді, при якій основну роль грають білки-антитіла). Фрагменти мікобактерій як би притягають до себе лімфоцити з кровоносних судин шкіри, що пролягають поблизу. Але в гру вступають не всі Т-лімфоцити, а тільки ті, що вже повністю або частково «знайомі» з паличкою Коха.

Якщо організм вже мав шанс «познайомиться» із справжньою мікобактерією туберкульозу, то таких лімфоцитів буде більше, запалення інтенсивніше, а реакція буде «позитивною» (є інфікування паличкою Коха). Природно, позитивна реакція означає, що запалення перевищує таке, що викликається самим уколом і якийсь діагностичний поріг. Вимірюючи лінійкою діаметр папули (запальної «бляшки» або «ґудзичка») можна оцінити напруженість імунітету до туберкульозної палички.

Строго кажучи, реакція організму на туберкулін є одним з різновидів алергії (бо туберкулін сам по собі не є повноцінним антигеном, але скоріше алергеном). Саме тому наявні алергічні захворювання можуть впливати на
результат проби Манту.

Вище представлений декілька спрощений біологічний механізм реакції Манту. Слід пам'ятати, що на результат реакції можуть впливати, крім наявних алергічних захворювань, недавно перенесені інфекції, хронічна патологія, імунітет до нетуберкульозних мікобактерій, вік. Не останню роль грають і інші супутні чинники - фаза менструального циклу у дівчат; індивідуальні характеристики чутливості шкіри; збалансованість живлення дитини і ін.

Виражену дію на результати масової туберкулінодіагностіки надають несприятливі екологічні чинники: підвищений радіаційний фон, наявність шкідливих викидів хімічних виробництв і т.д. На результати туберкулінодіагностіки також можуть впливати різні порушення в методиці її проведення: транспортуванні і зберіганні туберкуліну, при застосуванні нестандартного і неякісного інструментарію, при погрішностях в техніці
постановки і читання реакцій Манту.

З урахуванням вищеперелічених чинників, в ізольованому вигляді, сама по собі позитивна реакція Манту не є 100% доказом інфікування туберкульозом.
Для підтвердження діагнозу потрібно провести ряд інших досліджень - виключення зв'язку з вакцинацією БЦЖ, флюорографію грудної клітки, мікробіологічний посів мокроти і ряд інших. У свою чергу негативний
 результат не дає 100% гарантії відсутності в організмі палички Коха.

 

 

ДОШКІЛЬНЯТКО

друзі сайту

sadkolobok.at.ua
Все для детей
счетчик посещений

Цікаві матеріали